2014. december 10., szerda

Kornis Mihály : Nekem az ég

Kornis Mihály gyermekkorban verhetetlen! – ez irodalmi bon mot jellemzi legjobban és igazolja új regénye minőségét! A Nekem az ég egy ötéves kisfiú Kaposvár melletti kisfaluban átélt gyermekkori világgá futásának története. És egyben a szerelem és a barátság felfedezésének és tragikus elvesztésének megrendítően szép regénye – korabeli fotókkal illusztrálva!

Egy pesti kisfiú életének egy eseményét öleli fel a történet. Az 50 -es évek viharos korszakában vidékre került fiú megismerkedése a falusi élettel. Szókimondó , natúr, nyers valóság, minden csinosítgatás nélkül. A könyv fotói nagyon sok mindent megmagyaráznak és sok kérdést is vetnek fel egyben.

Kedvenc rész :

Vannak dolgok, amiket az ember még a szüleinek sem tud elmondani.
110. oldal

Kifolytam magamból, mint fütyiből a pisi.
102. oldal, (Kalligram, 2009)

Ő volt az első ember, akin láttam, tudja, hogy szeretném, ha szeretne, de azértsem szeret és nem szégyelli magát. Akarta is, lássam.
97. oldal, (Kalligram, 2009)

Iluskámnak hittem? Meglehet. Kedvenc operám a János Vitéz. Azért eleinte csak óvatosan álmodoztam róla, lábujjhegyen reménykedve a pityergős sötét szívem mélyén.
15. oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése