2014. november 29., szombat

Szent Johanna Gimi 1.

Egy sorozat a való életről 
Egy sorozat, amely itt és most játszódik 
Srácok, akik olyanok, mint te és mégis mások 
A történet rólad is szól!


Az olvasó adatlapja a közösségi oldalról:
Név: Frank Tyrell (Frenki, Frenkicica, Te Hülye Barom)
Kor: 19
Beszélt nyelv: magyar, angol, német, halandzsa
Magamról: „Imagine all the people living for today, váhááá á-á-ááá…”
Érdeklődési kör: könyvek, olvasás, zene, írás, molyolás, nők (14-40 évig, kb.), filozófia
Klubtagság: Moly.hu, Szent Johanna gimi forever!, Írók Klubja, Szeged, Hogyan csábítsunk el egy nőt 5 perc alatt? (klubvezető, főguru és Mester), Mindhalálig Beatles!
Azt mondták nekem, hogy ez egy tinilányoknak szóló regény, szóval nem biztos hogy élvezni fogom. Hát, ma reggel belenéztem a tükörbe, megláttam a majdnem-szakállas képemet… állíthatom: nem vagyok tinilány-alkat. Mégis imádtam ezt a könyvet.
Féltem, hogy sablonos lesz, de nem lett. Annak indultak a szereplők is, de végül mindnek kialakult a személyisége. Értjük, mit miért csinálnak, de nem tudjuk előre kitalálni. Ezért öt csillag jár, kevesen tudnak így írni.
A fülszövegbe az alábbi értelmiségiek írtak ajánlót: Barnee (Idiot Side), Rami, AFC Tomi és Barbee. A kedvencem mind közül AFC Tamás szövege: „Mindig is kedveltem a hiteles szerzőket, akik az életből merítenek.” Szerintem ezt valami haverja szedte le neki a netről. Na mindegy.
Azért tök tuti volt a könyv, a nyelve olyan, amilyet egy 14 éves könyvmoly csajtól várunk: nem Leiner Laura beszél, hanem Reni, és már ezért is megkaphatná az ötöst.
Mellesleg nagyon jó a humora. Sikerkönyvben hasonló minőségű humort (és utalásokat!) legutoljára a Harry Potterben találtam, és arról mondanom sem kell, milyen jó könyv. Hétköznapokról ír, de hát ebben a gimiben a hétköznap is izgalmasabb, mint máshol. Francia tagozatos gimnázium Budán. Jeee! Azért remélem a további részekben fognak a hősök járkálni a városban, pl. Reni és a leendő pasija elmehetnének a Múzeum-kertbe romantikázni, Arnold a FSZEK-ben találhatna magának párt, és Virág egy borúsabb pillanatában fölmászhatna a Szabadság hídra, hogy onnan aztán leszedjék a tűzoltók minimum. Szóval van ebben még lehetőség, kíváncsi vagyok, mit hoz(ott) ki belőle az írónő.
Ha egy aranyos, humoros, szórakoztató könyvet akartok olvasni, ami ki is kapcsol, de be is indít (nem úgy!), akkor olvassátok el. Különben is, mint molyos ismerősömnek ajánlom, mert tudom, hogy tetszene nektek. 

Kedvenc rész : 
– Felmayer!
– Igen, tanár úr?
– Elmondanád, hogy a rajzodon mi ez a sötét folt? – mutatta fel a lapot. A fél gyümölcstálat kitakarta egy kerek satírozás.
– Az Gábor feje – közölte. – Nem láttam tőle rendesen!
111. oldal 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
– Virág, leginkább az univerzumhoz tudlak hasonlítani – közölte Arnold. – Te is olyan végtelenül sötét vagy – tette hozzá.
141. oldal
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
– A barátok nem azért vannak, hogy szépítsék a dolgokat és felvidítsanak? – kérdeztem sértődötten, jelezve, hogy egyáltalán nem tetszik, amit hallok.
– Nem. A barátok azért vannak, hogy észhez térítsenek, ha hibázni készülsz – tárta szét a karját, majd folytatta az olvasást.
173. oldal
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
– A barátok nem azért vannak, hogy szépítsék a dolgokat és felvidítsanak? – kérdeztem sértődötten, jelezve, hogy egyáltalán nem tetszik, amit hallok.
– Nem. A barátok azért vannak, hogy észhez térítsenek, ha hibázni készülsz – tárta szét a karját, majd folytatta az olvasást.
173. oldal
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Cortez korepetálása: 5/1 – dühös vagyok rá.
Cortez beszólása: 5/1 – nagyon dühös vagyok rá.
Cortez angol súgása: 5/1 – akkor is dühös vagyok rá.
Cortez: 5/1 – most nagyon nem szeretem.
Mr. Darcy: – 5/5 – most inkább őt szeretem.
140. oldal
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Anyuval délelőtt muffint sütöttünk, egész jó lett, lehet enni is és dobálni is. Mindkét verzió veszélyes.
181. olda
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Elfordítottam a fejem, hogy odanézzek, és akkor… És akkor történt, hogy először megláttam Antai-Kelemen Ádámot, Cortezt.
67. oldal
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
– Ez már Petőfi? – biccentett a színpadon álló Kinga felé. Arnold előre hajolt, hogy rálásson Virágra, és lesajnálóan megrázta a fejét.
– Ez október 23.
– Na és? – pislogott Virág.
– Aludj vissza, majd március 15-én felkeltünk, és akkor képben leszel. – susogta Arnold.
215. oldal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése