2015. március 28., szombat

Marie Lu : Prodigy - Született tehetség (puhatáblás)

Miután sikerül megszökniük a Köztársaság hadseregének Los Angeles-i erődítményéből, June és Day megérkezik Vegasba, és ekkor megtörténik, amire senki sem számított: az Első Polgár meghal, és a fia, Anden veszi át a helyét. Miközben a Köztársaság egyre közelebb sodródik a káoszhoz, hőseink csatlakoznak a lázadó Patriótákhoz, akik segítenének Daynek megmenteni az öccsét, és átjuttatnák őket a Kolóniákba. Cserébe egyetlen dolgot kérnek: June és Day ölje meg az új Elsőt.
Esélyt kapnak rá, hogy megváltoztassák a nemzet sorsát, hogy hangot adjanak a túl rég óta hallgatásra kényszerített nép óhajának.
Ám June hamarosan rájön, hogy az új Első Polgár egyáltalán nem olyan, mint az apja volt. Így hát döntenie kell. Mert mi van, ha Anden valami újnak a kezdete? Mi van, ha a forradalom többről szól, mint veszteségről és bosszúról, haragról és vérről? Mi van, ha a Patrióták tévednek?



 Hu, hát ez egy elég nehéz értékelés lesz, mert még mindig kettős érzések kavarognak bennem. Mestermű. Ahogy az írónő vezeti és csavarja a szálakat, úgy éreztem magam mint egy dróton rángatott marionett-bábu. Az elejétől kezdve nem szabadulunk attól a feszültségtől, amit a végén még tovább fokoz. Az elején minden remekül haladt. Főleg Day és June között. Aztán jöttek a kételyek. Önmagukban, egymásnak, a rendszerben, a tervekben, a jövőben. Kételkedtek mindenben. Volt, mikor már túlzásba vitték, és feleslegesen veszekedtek, olyankor jól megcsapkodtam volna őket. Aztán jött Tess. Tudtuk ezt eddig is, de most miért kellett?? Miért pont most? Meg úgy egyébként is…. Felrobbantam tőlük. Főleg Tess gyerekes viselkedésétől. Tetszettek a Patrióták, de éreztem végig, hogy van valami gubanc ott hátul, magában a szerkezetben. Andent egyelőre nem tudom hova rakni. Túl fura ez a gyors szerelembe esése, meg mintha titkolna valamit. De tetszett, ahogy szövetkeztek, és a tettek mezejére léptek a végén. June karaktere élt. Attól élt, hogy képes volt meglátni a dolgok mindkét oldalát. Néha önzőnek éreztem, néha labilisnak, főleg abban, hogy mit is érez Day iránt. Miért csak akkor volt fülig szerelmes, mikor vele volt? Mintha Day nem lenne állandó, vagy mi… Day…. Imádtam, de széttép belülről, ahogy nem volt képes bízni saját magában, és abban, hogy szerethetik. Igazi kemény srác, de mégis vágyik arra, hogy szeressék. Harcos, szívet melengető karakter, a mai napig pillangók repdesnek a gyomromban tőle. Kicsit hajazott az Éhezők Viadalának utolsó részére, mert kiderült, hogy a másik világ nem jobb, sőt, lehet, hogy rosszabb, mint amiben most élnek, és ami ellen harcolnak. Egyébként azt kicsit soknak tartottam már, ami June testvéréről kiderült. Nem tudom, nekem nem igazán illett bele a történetbe. Húú, a vége igazán pazarra sikeredett, tele voltam adrenalinnal, pörögtem a szereplőkkel együtt. Kaede-t sajnáltam, hogy ez történt vele. És az utolsó oldalak? Hát mi a fene volt??? Neeem, csak azt bírtam hajtogatni, hogy ez nem fordulhat elő. Képtelenség, egyszerűen idegtépő befejezés. Mindamellett gyönyörű. És Day teljességgel kiérdemelte, hogy szeressem.

Kedvenc rész :
 Maga a szépség, kívül és belül. Ezüst fénysugár a sötétségben. Ő az én világosságom. (356. oldal)


– Ne feledd, hogy részeg vagy! És boldog. Állítólag be vagy zsongva a kísérődtől. Legalább mosolyogj egy kicsit! Day széles műmosolyt varázsol az arcára. Elragadó, mint mindig. – Ah, ugyan már, kedvesem! Azt gondoltam, remekül csinálom. Átöleltem a legcsinosabb leányzót a környéken, hogyne lennék bezsongva tőled? Nem úgy nézek ki, mint aki be van zsongva? Én így szoktam zsongani. – És rebegtetni kezdi a szempilláját. (16. oldal)

A szerelem teljességgel ésszerűtlen, a szerelem következményekkel jár. (355. oldal)

Szeretlek, győzködnek az ajkai. Ettől úgy elgyengülök, hogy kis híján a padlón kötök ki. Csókolóztam már pár sráccal… de most úgy érzem, még sosem csókoltak igazán. (44. oldal, June)

 – Akkor pillantottalak meg legelőször, mikor ringbe szálltál abban az utcai bunyóban Kaede ellen, és azt gondoltam, te vagy a legszebb lány, akit életemben láttam. Nem bírtam rólad levenni a szemem. És amikor legelőször megcsókoltalak… (…) – Hát, az olyan volt, mintha az lett volna életem első csókja. (268. oldal)


F: http://www.molybolt.hu/index.php?BODY=Bookinfo&OP=details&ID=118860&VISIT=1&sz=marie-lu&t=prodigy-szuletett-tehetseg-puhatablas

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése